Retourbeleid voor Boven De Wolken VZW

Versie 0.1
Deze pagina werd het laatst bijgewerkt op 24/07/2022.

Niet tevreden over een bestelling die u plaatste bij Boven De Wolken? Lees in ons retourbeleid hoe en wanneer u artikelen retour kan sturen.

Volgens de Belgische wet op handel en het informeren en beschermen van klanten van 14 juli 1991, heeft u als klant het recht om ons mede te delen dat u beslist heeft om niet verder te gaan of af te zien van een aankoop (herroepingsrecht).

Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd of stuk is?
Indien u bij de levering merkt dat er iets stuk is, dan dient u binnen 24 uur na levering contact met ons op te nemen via e-mail: info@bovendewolken.be met gedetailleerde uitleg en foto’s. Wij nemen contact met u op zodat we deze vervelende situatie zo spoedig mogelijk kunnen rechtzetten, dit door uw bestelling terug te sturen en het artikel te vervangen of eventuele terugbetaling.

Retourzendingen stuurt u naar:
Boven De Wolken
Gistelsesteenweg 101
8400 Oostende
Tel. +32(0)59 79 00 80


Voldoet uw aankoop niet aan uw verwachtingen?
Geen probleem, dan kan u het artikel heel makkelijk retourneren (binnen de 14 dagen na levering). Artikelen in promotie kunnen niet worden geretourneerd.

Na levering heeft u 14 kalenderdagen de tijd om uw retour bij ons schriftelijk aan te melden per e-mail of via het contactformulier. Aanmeldingen via social media, zoals Facebook, Instagram en andere kanalen worden niet aanvaard. Na aanmelding heeft u 3 dagen de tijd om de artikelen terug te sturen naar ons.
Voor een vlotte behandeling van uw retour vragen wij om de artikelen steeds in goede staat, ongebruikt, voorzien van alle labels en etiketten, inclusief alle accessoires en handleidingen in de originele verpakking en met zorg in een stevig karton naar ons retour te zenden. De verzendkosten voor het terugsturen van een retour zijn voor eigen rekening. Ongefrankeerde retourneringen worden niet aangenomen.

Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Teruggestuurde artikelen mogen gepast worden in geval van kledij maar mogen niet gebruikt zijn. Fopspenen, tandenborstels of dergelijke artikelen kunnen wij niet als retourartikel aanvaarden, dit omwille van hygiënische redenen. Wanneer een artikel een waardevermindering is ondergaan door het gebruik van de klant zal dit ten laste van de klant in rekening worden gebracht.

Wij voorzien een omruilservice. Alle terug gezonden artikelen worden terugbetaald via overschrijving.
Het duurt soms wel een tijdje alvorens we retourpakketten ontvangen, wij danken u op voorhand voor uw begrip.

Retourneert u de volledige bestelling, dan wordt deze ook volledig vergoed. Met uitzondering van de verzendkosten.
Retourneert u een deel van uw bestelling, dan wordt enkel dit deel vergoed en geen verzendkosten.
Komt uw pakket bij ons retour omdat u het niet op tijd bij een afhaalpunt bent gaan afhalen (7 dagen beschikbaar voor afhaling met verschillende voorafgaande notificaties), dan bieden we u 2 keuzes:

1. We verzenden het pakket opnieuw, maar moeten hiervoor nieuwe verzendkosten in rekening brengen (tarieven en opties onder verzending terug te vinden). De nieuwe verzending gebeurt na ontvangst van de betaling.

2. Uw bestelling wordt terugbetaald en de gemaakte verzend- en retourkosten worden in mindering gebracht.
Onze klanten worden voldoende geïnformeerd dat hun bestelling onderweg is voor levering thuis of bij een afhaalpunt. Bij een afhaalpunt is de bestelling 7 dagen beschikbaar voor afhaling. De klant dient tijdig het pakket af te halen. Indien dit niet gebeurt, worden er naast verzendkosten ook retourkosten gemaakt. Denk aan onze visie om zo weinig mogelijk verzendkosten te betalen en haal tijdig uw bestelling op.

Contactinformatie:
Gistelsesteenweg 101
8400 Oostende
Tel. +32(0)59 79 00 80
info@bovendewolken.be